Brabant, för där var alltjämt lätt.



Brabant, för där var alltjämt lätt.


Jag har en hatt på min huvud,
och min krage ihop.
det är fryser,
men villig torr väder.
din dagen är kort
och natt kommer äldre.

Den folket är stilla och där är bara en pub.
och när jag till min hotel går, efter en länge dagen arbetar.
jag anser min nyckel i fickan.

Och ja jag promenera har ensam och allena,
framför jag hade inte hemlängtan.
Men har alla sova, och världen är slutet.
och sedan tycker jag om Brabant, för där var alltjämt lätt.

Jag missar den värmen från en staden cafe.
den anspråk med den mjuka 'g'
jag missar griniga om alla och någon
befann sig så stolt på Brabant som en Fris på Frisland.
I söder är sol, och bor jag med du.
och därför älskar jag Brabant och om du.

Och ja jag promenera har ensam och allena,
framför jag hade inte hemlängtan.
Men har alla sova, och världen är slutet.
och sedan tycker jag om Brabant, för där var alltjämt lätt.

Din Peel, din Kempen, och din Meijerij.
Men din härliga på Brabant är du, ja det är du.

Och ja jag promenera har ensam och allena,
framför jag hade inte hemlängtan.
Men har alla sova, och världen är slutet.
och sedan tycker jag om Brabant, för där var alltjämt lätt.
och sedan tycker jag om Brabant, för där var alltjämt lätt.
ja sedan tycker jag om brabant, för där leva du



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0